26.11.2015

Методи Андреев, ГЕРБ: Като дясно-центристка партия смятаме, че е наложително изучаването на тоталитарните режими през XX век

Като дясноцентристка партия смятаме, че е наложително изучаването на тоталитарните режими през XX век в учебниците по история. Това каза народния представител от ПП ГЕРБ Методи Андреев, по време на брифинг в Нaродното събрание във връзка с петиция за изучаването на тоталитарните режими през XX век в учебниците по история. Андреев обясни, че петицията е предложена като политическа инициатива и ще бъде подложена на широко обществено обсъждане, като изрази надежда да бъде подкрепена от българската общественост. „Днешната инициатива е свързана с една идея, която възникна в ПП ГЕРБ, във връзка с изучаването на тоталитарните режими през XX век. Спомняте си, че по време на гласуването на съответния закон, имаше сериозен дебат и ние възприехме правилната позиция, че не може тази тема да бъде записана в закон”, посочи Андреев. По думите му, копия от петицията ще бъдат раздадени на представители от всички парламентарни групи, които при желание от тяхна страна, да я подкрепят. „През изминалите години на преход, изучаването на тоталитарните режими в България през XX век остана частично и непълно застъпено в учебните програми. Обществената необходимост от осветляването на тези периоди става все по-осезаема. Недопустимо е, мирогледът на хората, които ще управляват държавата утре, да бъде моделиран в невежество и заблуди за миналото”, се посочва в текста на петицията. „В декларацията, която бе подкрепена преди 6 години от българските народни представители, ясно и категорично се препоръчва преразглеждане и коригиране на учебниците по европейска история така, че децата да могат да научат за комунизма и неговите престъпления по същия начин, по който са научени да осъждат нацистките престъпления”, е записано още в петицията, прочетена от Методи Андреев. Той уточни, че до този момент в петицията са се подписали над 60 народни представители от ПП ГЕРБ, а следващата сряда, събраните подписи ще бъдат връчени на министъра на образованието.

< Назад