16.11.2018

Милена Дамянова: В Бюджет 2019 е предвиден половин милиард за образование и наука

Образованието е основен приоритет на правителството на Бойко Борисов и доказателство за това е предвиденият половин милиард за образование и наука в бюджета за 2019 г. Ще има 40 милиона лв. повече за БАН,  25 милиона повече за допълнителни занимания, които изграждат важни компетентности по математика, информационни технологии, спорт, изкуства и др. Това заяви председателят на Комисията по образованието и науката Милена Дамянова по време на среща-дискусия, организирана съвместно от депутата от ГЕРБ-София Евгения Алексиева и кмета на столичния район „Възраждане“ и ръководител на районната структура на ГЕРБ Савина Савова. В срещата участваха и парламентарният секретар на МОН Йорданка Петрова, организационият секретар на ГЕРБ-„Възраждане“ Борислав Борисов и много граждани.

Милена Даменова представи кратка информация за законодателната програма на ПГ на ГЕРБ, приетите на второ четене поправки в Закона за  висшето образование, с които се дава възможност на работодателите да се включат в учебния процес. „Изявени представители на българския бизнес ще могат да преподават в университетите ни. Поправките дават възможност до 10% от общия хорариум от учебните часове в степен „Бакалавър“ и до 20% в магистърската степен да се провеждат от специалисти от практиката, а изборът им  ще се прави от съответния факултетен съвет. С друга поправка, която цели по-високо качество на висшето образование, един преподавател ще може да участва в акредитацията само на едно висше училище“, обясни председателят на образователната комисия.

„Наша задача е да помогнем на децата да се ориентират в морето от информация и да ползват интернет безопасно. Успешно работим по въвеждането на дуалното образование в средното училище и осъществяване на връзката на бизнеса и висшето училище“, каза още Милена Дамянова и отговори на многобройните въпроси на участниците в дискусията за предстоящото увеличение на учителските заплати от 1 януари 2019 г., отговорността на директорите, необходимостта от повишаване на квалификацията на учителите и  външното оценяване. „Необходимо е да се обърне парадигмата и да учим за знания, а не за оценки“, завърши Дамянова.

< Назад